vrijdag 5 december 2014

5 december 40-, Goed doel

Hey,
Vandaag is het 5 december en dat betekend sinterklaas!
Ik weet dat er mensen zijn die geen sinterklaas vieren of meer vieren. Mijn ouders
geven ons, ik mijn broertje en zusje, altijd een gezamenlijk cadeau van 40-, euro. Dit jaar hadden zij bedacht dat we had geld aan een goed doel gingen geven. Super goed idee! Iedereen moest een goed doel verzinnen om het geld naar te doneren. Ik heb homeplan gekozen. Deze organisatie bouwt huizen in Latijns-Amerika, Mexico en omstreken en Afrika. Deze huizen zijn bedoel voor dakloze mensen, de huizen die van hout gebouwd worden bieden bescherming en veiligheid zodat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft. Net als ik zullen anderen misschien twijfels hebben over het geld, waar gaat het heen, wordt het goed besteed, hoe weet ik zeker dat mijn geld ook echt daarvoor gebruikt word? Geloof me ik snap het volkomen. Maar de vader  van mijn beste vriendinnen, het is een tweeling vandaar, is naar Mexico geweest en heeft daar mee geholpen aan het bouwen van huizen. Hij moest zelf een grote bijdragen leveren en zelf de reis vergoeden. Dit is ook een van de redenen dat ik dit doel heb gekozen omdat ik hier zeker weet dat het geld goed besteed word. We weten nog niet welk doel we gaan kiezen.

Natuurlijk doneren mijn ouders ook altijd bij 3FM request.
Wat vind jij hiervan? Laat je reactie achter. Ideeën voor inzamelacties voor welk doel dan ook? Werk het uit en maak er wat van!
Xoxo Noor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten