donderdag 13 augustus 2015

#thebookgeek welke boeken heb ik gelezen in de vakantie?

Heii,
Vandaag heb ik een aantal reviews over boeken die ik in deze zomer heb gelezen!


1. De hongerspelen-Spotgaai door Suzanne Collins
Ik denk dat bijna iedereen de hongerspelen ook wel the hunger games wel kent! Zo niet, zo wel de films als de boeken zijn aanraders! ( the hunger games, catching fire & mockingjay part 1 zijn al te zien, mockingjay part 2 komt uit in november 2015)
Ik vind het een mooi boek. Het wordt in detail verteld, dat vind ik mooi. Ik vond het boek spannend. Het mooiste stuk van het boek vond ik de laatste paar hoofdstukken en de epiloog(Vooral de epiloog).
2. Papertowns, John Green. Om mij Engels te verbeteren heb ik papertowns in bet Engels gelezen. Als je redelijk goed Engels kan is het boek makkelijk te begrijpen. Het boek gaat over Quentin Jacobsen, hij is de hoofdpersoon van het verhaal, het verhaal wordt van uit zijn ogen verteld. 
Ik vind dat je Quentin leert kennen, je leert hoe hij denkt, wat hij denkt & wat hij ervan denkt. Het boek gaat over ontedekken wie je bent. Ik vind het een
heel mooi boek, echt een aanrader. De film heb ik nog niet gezien, maar hij staat op mijn lijst van must see movies.

3. Koning op blote voeten, Ildefonso Falcones. Koning op blote voeten gaat over de ex-slavin Cadrid(Cachita) en de jonge zigeunerin Milagros. Het boek speelt zich af in de 18de eeuw, tussen 1748-1754. De schrijver beschrijft heel mooi de emoties en alle gebeurtenissen. Het verhaal wordt verteld door verschillende hoofdpersonen.
Het is wel een heftig boek, er komt geweld in voor, maar aan de andere kant in het boek ook spannend. Zoals de eerste recensie beschrijft: "Geweld, seks. Avonturen, onrecht, liefde, reizen en pakkende taferelen. Kortom Falcones is terug"
-La Vanguardia-

Dit was het weer voor vandaag!
Xoxo Noor






Geen opmerkingen:

Een reactie posten